Wellness

Ozon gazı görseli
Ozon gazı içeren kan
Ozon Terapi

Ozon tedavisi, bir hastalığı veya yarayı tedavi etmek için ozon gazını vücudunuza verme sürecini ifade eder. Ozon, üç oksijen atomundan (O3) oluşan renksiz bir gazdır. Bağışıklık sistemini uyararak tıbbi durumları tedavi etmek için kullanılabildiği gibi hastalığı dezenfekte etmek ve tedavi etmek için de kullanılabilir. Ozon gazı yerinde uygulama esnasında özel cihazlar ile tıbbi sınıf oksijen kaynaklarından üretilmektedir.

Nasıl olur?

Ozon tedavisi vücuttaki sağlıksız oluşumların düzenini bozarak ve zararlı olan bakteri üremesini durdurarak işe yarar. Tıbbi ozon, tıbbi malzemeleri dezenfekte etmek ve farklı koşulları tedavi etmek için 150 yılı aşkın bir süredir fonksiyonel tıp alanında yaygın kullanılmaktadır. Örneğin, vücudunuzda bir enfeksiyon varsa, ozon tedavisi yayılmasını engelleyebilir. Araştırmalar, ozon tedavisinin aşağıdaki sebeplerden kaynaklanan enfeksiyonların tedavisinde etkili olduğunu göstermiştir:

• bakteriler

• virüsler

• mantar

• protozoa (tek hücreliler)

Ozon tedavisi ayrıca enfekte olmuş hücrelerin atılmasına yardımcı olur. Bu enfekte olmuş hücreler vücuttan atıldığında, vücut sağlıklı ve yeni hücreler üretir.

Neyin tedavi edilmesine yardımcı oluyor?

Ozon tedavisi çeşitli koşullar için kullanılır.

Solunum bozuklukları

Her türlü solunum bozukluğu olan insanlar ozon tedavisi için iyi adaylar olabilir. Kanınıza daha fazla oksijen vererek, ozon tedavisi akciğerlerinizdeki stresi azaltmaya yardımcı olabilir. Akciğerleriniz, kanınıza oksijen vermekten sorumludur.

Halen astımı ve kronik obstrüktif akciğer hastalığı (KOAH) olan insanlar için klinik çalışmalar devam etmektedir. Mayo Clinic, astımı olan insanlar için ozon tedavisi önermez.

Şeker hastalığı

Ozon tedavisi ayrıca diyabetin komplikasyon riskini azaltma konusunda da yardımcı olabilir. Komplikasyonlara genellikle vücuttaki oksidatif stres neden olur. Ozon tedavisi kan ve dokulara yeni ve taze oksijen taşıdığından, diyabetli insanlar çok daha iyi sonuç verirler.

Özellikle ileri derecede diyabetli kişilerde yaraların iyileşmesi zor gerçekleşir. 2015 yılında yapılan araştırma çalışmasına göre, ozon tedavisi cilt ve dokuyu onarmak için yardımcı olabilir.

Bağışıklık bozuklukları

Ozon tedavisi, bağışıklık sistemini uyarmaya yardımcı olabileceğinden bağışıklık bozukluğu olan kişiler için yarar sağlayabilir. 1991'den itibaren yapılan bir in vitro çalışma, ozon tedavisinin HIV virüsünü tamamen etkisiz hale getirebileceğini gösteren kanıtlar buldu. Ancak 2008'de yayınlanan bir takip çalışması HIV'li insanlara herhangi bir terapötik değer sunmak için ozon tedavisini yeterli bulamadı.

HIV tedavisi için ozon tedavisinin kullanımı konusunda daha fazla araştırmaya ihtiyaç var.